شفابخش

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

زگیل تناسلی چیست ؟


زگیل تناسلی یکی از بیماریهای مقاربتی بسیار مسری است که در صورت ابتلا درمان و ریشه کنی آن بسیار مشکل و گاهی غیر ممکن است. عامل این بیماری نوعی ویروس به نام ویروس پاپیلوم انسانی است که به اختصار HPVنامیده می شود.این ویروس انواع بسیار زیادی دارد که نوع 6 و 11 آن در ایجاد زگیل تناسلی و انواع 16 و 18 با سرطان دهانه رحم و واژن و مقعد مرتبط هستند.البته انواع 31 و 33و 35 و 39 و 45و 51 هم در ایجاد سرطان دهانه رحم خانمها دخیلند.این بیماری هم مردان و هم زنان را مبتلا می سازد.

  • ۰
  • ۰

فرارو- این موضوع که بدن ما با افزایش سن تحلیل می‌رود برکسی پوشیده نیست و بسیاری از فعالیت‌ها که انجامشان برای ما لذت بخش بود، در دوران میانسالی به یک کار سخت و طاقت فرسا تبدیل می‌شود و بسیاری از خوراکی‌های مورد علاقه، ممنوع خواهد شد.

اما خوش‌بختانه انواعی از فعالیت‌ها و تغییرات وجود دارند که سرعت فرآیند پیری را کاهش می‌دهند. تعادل در رژیم غذایی یکی از بهترین راه‌هایی است که با رعایت کردن آن می‌توانید سلامتی خود را حفظ کنید و طول عمر بیشتری داشته باشید. خوراکی‌های خاصی وجود دارد که برای تمام افراد با هر رده سنی مفید هستند، اما برای افراد مسن فوق‌العاده محسوب می‌شود.